Okula başladığımız ilk andan, işe başladığımız ilk güne kadar olan aralıkta tek bir şeyin hayaliyle yaşarız: yapmak istediğimiz, gönlümüzde yatan o işi yapmak. Sonuçta, her birimizi büyüleyen işler oldu çocukluğumuzda. Kimimiz pilot, kimimiz astronot, kimimiz doktor olmak istedi mesela. (Sahi, astronot olmak isteyenler ne yapıyor şu an yahu? Bir ses edin dostlar.) Tabi her ne kadar seviyor olsak da işlerimizi, bir noktadan sonra bizi yıprattığını, sıktığını ve artık bir şeyleri değiştirmemiz gerektiğini hissederiz.

Tam bu noktada herkes kendi kaçış yolunu seçer tüm bu gerçeklikten, ciddiyetten ve diplomasi oyunlarından kaçabilmek için. İşte bu gibi anlarda bir ses bize hobilerimize dönmemiz gerektiğini fısıldar. Şişelerin içine gemiler yapmak, takı yapımcılığı, balıkçılık, ressamlık ve pastacılık gibi binlerce farklı hobi kalbinizin en derin noktalarından kurtulup, gün yüzüne çıkmıştır artık ve çocukluk hayalinizi tamamlamış olmanın verdiği huzur ile olgunluk döneminizin bir nefes almaya ihtiyacı olan bunalmış hali çatışmaya başlar.

Söylemeye ne kadar gerek var bilmem ama bu savaşın sonucunu genelde ikinci kısmın ağır basması belirler ve bir bakmışsınız artık takım elbiseler, dosyalar ve hiyerarşi takıntıları yerlerini eşofmanlara, hobi malzemelerine ve sakinliğe bırakmıştır. Evet, tam olarak o anda başardın zincirlerinden kurtulup huzurla kucaklaşmayı. Tebrikler:)

Butik Pastacılığa İlk Adım

E her şey kusursuz mu peki şu noktadan itibaren? Değil tabi ama en azından artık seni ne, ne kadar mutlu edecekse sadece onunla uğraşacaksın. Tatlı problemler olacak anlayacağın. Tatlı problem demişken gelin en yaygın emeklilik hayallerinden biri olan pastacılığı bir inceleyelim. Sonuçta madem bu işe gönül verdin, pek tabii bu işin ne gibi artı ve eksileri olduğunu bilmen lazım. (Pastacı olacağım diye emekli olup, gün boyu sudoku çözen insanlar gördü bu gözler. O yüzden dikkat bu noktaya!)
Liva ve Pasta Sanatı gibi önemli pastaneleri bir düşünelim. Önemli bir bütçe, bir sürü çalışan, çok şık dükkanlar ve kusursuz hizmet anlayışıyla yıllarını bu sektörde başı çekerek geçirmiş sektör devleri. Emeklilik hayali bu kadar büyük zincirler kurmak olmaz genelde. O yüzden öncelikle hedefleri doğru seçmek lazım. Yoğun iş hayatını daha yoğun bir iş süreci için bırakmadın en nihayetinde. Bizim hedefleyeceklerimiz butik pastaneler ve pek tabii butik pastalar (Hani şu şirin, lezzetli ve yapımı bol keyifli olanlar) .

Butik Pastacılığın Kilometre Taşları


Tamam, kabul edelim ki butik pastane bile açsak yine de uğraşı yoğun olacak ama en azından “sektörde tekel olacağım!” gibi bir takıntı olmadığı sürece yapılan tüm aktiviteler stresten uzak kalıp, keyifli olma durumunu koruyacaktır. Minik bir dükkan, birkaç çalışan (hatta eş,dost belki..) ve sizin yaratıcı zekanız. Pastalarınızı tasarlayacaksınız, pişirecek yahut pişirteceksiniz (bu noktada bize bir pasta ustası lazım, iyi hatırlattın). Adeta bir pasta tasarlama oyunu gibi yani. Belki başlarda maliyeti ve bu iş hayatının yapısına yabancı olmak biraz zorlayacaktır sizi ama kısa sürede alışacaksınız. Devamında ise %100 garantili mutluluk. Çünkü insan, hayalini yaşayabildiği sürece mutludur.

Online Butik Pastacılık Oyunları


Peki çeşitli sebeplerden ötürü, pastane açmak, pasta yapım sürecine girişmek ya da yeniden bir zincirin halkası olmak istememesine rağmen göz ucuyla pastacılığa girişmek isteyenler ne yapsın? Eğer “hamurla uğraşmam, hiyerarşilerden yoruldum, sermayem de yok ama ben pasta tasarlamaya gönül verdim arkadaş” diyorsan yapılacak şey basit. Sen, pasta tasarlayıcı olacaksın pek bir sevgili dostum. Hem bulaşmak istemediğin şeylerden uzak kalacaksın hem de işin en eğlenceli kısmını yapan kişi olacaksın. (Belki de bu işten önemli paralar kazanacaksın. Çok iyisin ha, turnayı gözünden vuracak gibisin.) Direkt gidip bir pastaneye, “ben pastalarınızı tasarlamaya geldim, açılın!” diyemezsin. Çünkü, halihazırda bu işi ustalık derecesinde yapan, bu işe yıllarını vermiş insanlar var. Öncelikle tecrübe ve nitelikli işler çıkarmak gerekiyor ortaya. Bunun için kullanabileceğin çeşitli programlar, oyunlar var ama çoğu ya ücretli ya da çok basit kaçıyor. (Çocuk oyunu gibi yani) Bu sebeplerden ötürü de işimize yaramaz durumda o tür yazılımlar.

iCaked Online Pasta Tasarlama Editörü


Peki neyi kullanabiliriz? (Bu kesinlikle bir reklam değil, sakın o şekilde algılama öncelikle:) ) iCaked olarak çok uğraştık ve son derece profesyonel bir, 3 boyutlu pasta tasarlama editörü yaptık. Pasta tasarlamaya merakı olan da, kafa dağıtmak isteyen de, sevdiğine sürprizler yapmak için el emeği verenler de editörü keyifle kullanıyorlar ve dahası tasarladıkları pastaları kaydedip, milyonlarca diğer kullanıcının göreceği şekilde sergileyebiliyorlar. Envai çeşit kenar süsü, yan süsü, pasta tabanı ve hem 2 hem de 3 boyutlu figürler ile pastanızı hayal gücünüzün el verdiği son seviyede tasarlayabilir, dahası dünyada tek olacak bir butik pasta tasarlayabilirsiniz ve hepsi en fazla 10 dakikanızı vereceğiniz bir online pasta tasarlama oyunu sayesinde gerçekleşecek. Bu sürecin en güzel yanı ise sipariş etme aşamasına gelene kadar yapacağınız her şeyin ücretsiz olması.

Sitemizin hemen sağ üst köşesinde bulunan ve tıpkı editör gibi ücretsiz olan üyelik uygulamasıyla kendi profilinize sahip olarak, tasarladığınız tüm butik pastaları kendi sayfanızda toplayabilir, diğer kullanıcılardan yorum ve görüş alabilir; hatta diğer kullanıcıların pastalarını rahatlıkla görüntüleyebilirsiniz.

Sevgiliye,Arkadaşa,Çocuğa.. El Emeği Hediye


Biraz önce de bahsettiğim üzere, tek sınır hayal gücünüz olduğu için aynı süslerle,aynı pasta tabanıyla, aynı şeker hamuruyla milyonlarca farklı pasta yapabilirsiniz. Peki, aklınızdaki süslemeyi ya da figürü seçenekler arasında bulamadığınızda ne olacak? Çok basit. Hemen bize sitemizin içinden bir mail atıyorsunuz istediğiniz dekor her neyse ve biz en kısa süre içinde o süslemeyi de tasarlayıp seçeneklerimiz arasına ekliyoruz. Artık gerisi sizin o süslemeyi nasıl kullanacağınıza kalmış:) Devamında da artık tasarladığınız pastayı sevdiklerinize mi hediye edersiniz, kendinizi şımartmak için mi sipariş edersiniz yahut özel günler için mi saklarsınız, orası sizin bileceğiniz iş.

İzlenmesi mümkün olan tüm farklı yollardan bahsettiğimize göre şimdi tek yapmanız gereken içinizden geçenleri dinlemek. Pastacı olmak ya da olmamak. İşte tüm mesele bu. Şeker hamuru kadar tatlı günleriniz olsun efendim:)

Views 707
Likes 3

icakedblogadmin

Bütün yazıları gör

17 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • 16 yıldır çalışıyorum ve hep hayalimde kendi pastanemi açmak vardı. Emekli olunca kısmetse gerçekleştireceğim. Bu yazı da gerçekten içimi ısıttı çok teşekkürler sayın yazar.

    • merhabalar yorumlarınızı okudum düşünceleriniz güzel 24 yıldır pasta işiyle uğraşmaktayım sürekli imaathanelerde çalıştım sizlerin umudunu kırmak istemem ama gerçekten zor ve meşakatli bir iş herşeyden önce küçükde olsa bir pasta dükkanı açacaksanız bu mesleği biraz bilmeniz gerekir çünkü her daim ustaya ihtiyacınız olacak ve işi bilmediğiniz için iyi bir ustaya denk gelmeniz gerekir aksi halde hep sıkıntı ve iyi bir ustanın maaşıda4 (5 milyardan aşağı değil benim önerim eğer dükkan açmaya kararlıysanız kendiz bu mesleğin eğitimini almanız veya altyapısını iyice öğrenmeniz çünkü ufakda olsa bir dükkan açmak baya maliyetli imalat malzemeleri dükkan vitrini dekoru derken az külfeti yok bir hevesle açıp elinizdeki birikimi yatırıp açarsınız ama söylediğim kriterler bi süre sonra canınızı sıkar ve bu işten soğumanıza yol açar mesaisi uzun bir iş sabah ürünleri poğaçalar açmalar börekler v.b. gibi sabah ürünleride satacaksanız ki bu ürünler zaten para kazandırır sabah 4/5 gibi dükkanı açmanız gerekir ve gecenin bir yarısına kadarda dükkan açık kalacak dolayısı ile mesaiside çok uzun hammadde fiyatları pahalı dükkanı devretmek zordur çünkü bu işlerde devir olurken iş yapmıyorki devrediyor denir ölü fiyat istenir bukez elinizdeki demirbaşları tek tek veya toptan fiyatına değerinden çok altına fiyata gider biraz karamsar bir tablo çizdim ama maalesef böyle bence iyice düşünün bu işi ne kadar öğrenebilirseniz öğrenin öyle başlayın derim çünkü ustasız kaldığınız en azından usta bulana kadar imalata girer birkaç ürün yaparsınız şimdilik söyleyeceklerim bunlar dükkan açmaya karar veriseniz tecrübelerimi sizlerle paylaşırım başarılar dilerim 🙂

  • Şimdi editörden çalışmaya başlayayım da emekli olunca pastaneyi açabilirsem, teşekkür notu bırakırım:))

  • Editör çok güzel olmuş,emekliliğimde de buradan yola çıkarak yapmayı planlıyorum işleri:)

  • Eşimin en büyük hayallerinden birisi. Yazıyı okuyup bana yolladı, çok güzel olmuş cidden. Elinize sağlık

  • Annem ve babam da sürekli bu hayali kuruyorlar cidden. O yüzden o kadar somut bi fikir ki benim için bu:) çok güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık

  • Kız arkadaşımın şimdiden en büyük hayali:) güzel yazı olmuş,elinize sağlık.

  • Ablamla hayalimiz emeklilik sonrası kendi pastanemizi açmak. İnşallah başarabiliriz.

  • En yakın arkadaşımın eşi istifa edip bi butik pastane açtı 4 yıl önce. Tutkuyla yapıyor işini. Fazla zor olduğundan yakınıyor hep ama hayalinde bu olduğu için de hiç bırakacağını duymadım

  • Yıllardır yoğun tempoda çalışıyorum ve artık hayalini kurduğum işe geçme zamanım yavaştan geliyor. Umarım bir terslik çıkmaz da küçük, kendi kendini döndüren bi pastane açabilirim:)

  • Ben istiyordum çocukken astronot olmayı ama orman mühendisi oldum. Biraz sıkıntılı bi süreç.. 😀

  • Valla ben hiç istemedim ama astronot olmak isteyip aşçı olan çocukluk arkadaşım var. Bu hayal için yanlış ülke… 😀